Ica och andra ledande dagligvarukedjor i Europa har sedan 1996 sålt sina billigaste produkter under namnet Euroshopper. Under hösten säger dock matjätten Ica tack och adjö till varumärket, vilket gör att namnet snart försvinner i Sverige.
Men kunderna förväntar sig enligt Nina Jönsson att det ska finnas lågprisprodukter som "ger värde för pengarna"
Därför introducerar Ica i stället en ny lågprisserie, Ica Basics. Innan årsskiftet planerar man att det ska finnas 250 artiklar under det varumärket.Med andra ord blir Ica Basics inte av bättre kvalitet, det är samma skit som tidigare med tillsatser och kemikalier av olika slag.Köp därför inte lågprismat om du har råd att köpa bättre mat.
Bloggar: mat ,samhälle, livsmedel forskning, matlagning, matblogg, hälsa, konsument, konsumenter
Men kunderna förväntar sig enligt Nina Jönsson att det ska finnas lågprisprodukter som "ger värde för pengarna"
Därför introducerar Ica i stället en ny lågprisserie, Ica Basics. Innan årsskiftet planerar man att det ska finnas 250 artiklar under det varumärket.Med andra ord blir Ica Basics inte av bättre kvalitet, det är samma skit som tidigare med tillsatser och kemikalier av olika slag.Köp därför inte lågprismat om du har råd att köpa bättre mat.
Bloggar: mat ,samhälle, livsmedel forskning, matlagning, matblogg, hälsa, konsument, konsumenter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar